Forum TT
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Forum TT

Alles over TT Vlekho!
 
HomeSearchLatest imagesRegisterLog in

 

 Grammatica Italiaans

Go down 
+4
annie
Valentino
H
Admin
8 posters
AuthorMessage
Admin
Admin



Number of posts : 15
Registration date : 2007-05-24

Grammatica Italiaans Empty
PostSubject: Grammatica Italiaans   Grammatica Italiaans Icon_minitimeThu May 24, 2007 4:12 pm

Vragen, bedenkingen,...
Back to top Go down
https://forumtt.forumotion.com
H

H


Number of posts : 121
Age : 41
Registration date : 2007-05-26

Grammatica Italiaans Empty
PostSubject: Re: Grammatica Italiaans   Grammatica Italiaans Icon_minitimeWed Jun 06, 2007 3:52 pm

Ja een belangrijke vraag!


wat moeten wij eigenlijk nog kennen uit de cursus, er is zoveel dat we al gehad hebben in die testen, wa moeten we dus wel leren?

merci
Back to top Go down
http://www.myspace.com/hanneshannes
Valentino

Valentino


Number of posts : 215
Age : 41
Localisation : Tussen de Marokkanen & Turken van Sint-Joost-Ten-Node
Registration date : 2007-05-25

Grammatica Italiaans Empty
PostSubject: Re: Grammatica Italiaans   Grammatica Italiaans Icon_minitimeWed Jun 06, 2007 3:56 pm

dat is een goeie vraag. Ik zit de 4.8 tot 4.11 theorie te leren, dan wss die oefeningen kunnen zoals id laatste les gramm (met die werkwoorden) en voor de rest... goeie vraag? Mss de theorie van de tests die we al gedaan hebben? Maar vind het nogal vreemd.. ik snap het ook nt goed allemaal hoe of wat.
Back to top Go down
annie

annie


Number of posts : 221
Age : 39
Localisation : Aarschot!
Registration date : 2007-05-24

Grammatica Italiaans Empty
PostSubject: Re: Grammatica Italiaans   Grammatica Italiaans Icon_minitimeWed Jun 06, 2007 5:07 pm

ik ga da pas in 2e zit doen wrs tongue
Back to top Go down
H

H


Number of posts : 121
Age : 41
Registration date : 2007-05-26

Grammatica Italiaans Empty
PostSubject: Re: Grammatica Italiaans   Grammatica Italiaans Icon_minitimeWed Jun 06, 2007 11:24 pm

kheb via bron marianne vernomen dat het in de introductie van de cursus op toledo staat

5.1 was voor de tests

5.2 examen
Back to top Go down
http://www.myspace.com/hanneshannes
Valentino

Valentino


Number of posts : 215
Age : 41
Localisation : Tussen de Marokkanen & Turken van Sint-Joost-Ten-Node
Registration date : 2007-05-25

Grammatica Italiaans Empty
PostSubject: Re: Grammatica Italiaans   Grammatica Italiaans Icon_minitimeThu Jun 07, 2007 12:59 am

ok, ik heb dat in mijn haast dus altijd overlezen. Nu zie ik het ook. Bedank bron Marianne dan langs deze weg voor me! Nu voel ik me minder nutteloos qua leergedrag vd cursus
Back to top Go down
Marjan

Marjan


Number of posts : 98
Age : 36
Localisation : Leuven
Registration date : 2007-06-08

Grammatica Italiaans Empty
PostSubject: Re: Grammatica Italiaans   Grammatica Italiaans Icon_minitimeFri Jun 08, 2007 2:23 pm

Zo, bij deze heeft 'bron marianne' haar ook geregistreerd, se.

Ze wil wel nog even subtiel opmerken dat het in het echt 'bron Marjan' geschreven wordt, dus met -jan, en dus niet met -ian, -ianne, en nog minder Marie-Anne...

En de achternaam, jah, die is dus echt wel met -ings, dus laat de -inx, -incs, -inks, -incks en andere onlogische hersenkronkels maar gewoon achterwege, hé Smile

Jah, tis gewoon kwestie van, als jullie dan eens over mij zouden willen roddelen (zéér onwaarschijnlijk, ik weet het), dat dat dan tenminste in stijl gebeurd, hé, snappez-vous?

Dit even ter intermezzo...

Nog veel blokplezier, bubaai, zwierzwier!

bron marianne met -jan en -ings


Last edited by Marjan on Mon Nov 03, 2008 3:33 pm; edited 1 time in total
Back to top Go down
Marjan

Marjan


Number of posts : 98
Age : 36
Localisation : Leuven
Registration date : 2007-06-08

Grammatica Italiaans Empty
PostSubject: Re: Grammatica Italiaans   Grammatica Italiaans Icon_minitimeFri Jun 08, 2007 4:24 pm

hey!

bron marjan zou graag willen dat we met zoveel mogelijk slagen, daarom wil ze even opmerken dat ze zonet heeft ontdekt dat ge van punt 5.1 ook de laatste 3 puntjes moet kennen, nl:
-utilizzare correttamente tutti i tempi e modi incluso il congiunctivo (casi in cui si usa obbligatoriamenteil congiunctivo o l'indicativo) (4.8, 4.9 e fascicolo Renzi)
-trasporre il discorso diretto in discorso indiretto e viceversa (4.11)
-tradurre strutture sintattiche di complessità medio-alta, in cui si presentano problemi relativi alla categoria del verbo

Ciao!

Bron Marjan
Back to top Go down
Arne




Number of posts : 160
Age : 40
Localisation : Leuven
Registration date : 2007-05-25

Grammatica Italiaans Empty
PostSubject: Re: Grammatica Italiaans   Grammatica Italiaans Icon_minitimeFri Jun 08, 2007 4:31 pm

waarvoor zeer veel respect en dank!!
Back to top Go down
emanuela

emanuela


Number of posts : 62
Registration date : 2007-05-29

Grammatica Italiaans Empty
PostSubject: Re: Grammatica Italiaans   Grammatica Italiaans Icon_minitimeFri Jun 08, 2007 4:32 pm

kga diee renzi echt ni leren, er is zo een deel zonder facicolo, hoe doet ge da man, das dus keiveel om te onthouden en ik ben niet in leerstemming
Back to top Go down
Valentino

Valentino


Number of posts : 215
Age : 41
Localisation : Tussen de Marokkanen & Turken van Sint-Joost-Ten-Node
Registration date : 2007-05-25

Grammatica Italiaans Empty
PostSubject: Re: Grammatica Italiaans   Grammatica Italiaans Icon_minitimeFri Jun 08, 2007 4:42 pm

eens goe zeveren, da wilt soms ook lukken.. en bron Marjan (ik vond het al vreemd, want kende geen enkele MariANNE), bij deze: persoonlijk bedankt Wink
Back to top Go down
Arne




Number of posts : 160
Age : 40
Localisation : Leuven
Registration date : 2007-05-25

Grammatica Italiaans Empty
PostSubject: Re: Grammatica Italiaans   Grammatica Italiaans Icon_minitimeSat Jun 09, 2007 1:38 pm

van die verbi difettivi en sovrabbondanti, moeten wij daar ook al die voorbeelden nog van kennen? allé vooral kunnen vertalen en gebruiken in een zin?
Back to top Go down
Marjan

Marjan


Number of posts : 98
Age : 36
Localisation : Leuven
Registration date : 2007-06-08

Grammatica Italiaans Empty
PostSubject: Re: Grammatica Italiaans   Grammatica Italiaans Icon_minitimeSat Jun 09, 2007 2:37 pm

Kdenk da ge gewoon moet kunnen uitleggen, wa da da is, en dan ist mss ook handig als ge daar een paar voorbeelden van kunt geven...
Back to top Go down
Arne




Number of posts : 160
Age : 40
Localisation : Leuven
Registration date : 2007-05-25

Grammatica Italiaans Empty
PostSubject: Re: Grammatica Italiaans   Grammatica Italiaans Icon_minitimeSat Jun 09, 2007 4:00 pm

ça va, mercikes!
Back to top Go down
emanuela

emanuela


Number of posts : 62
Registration date : 2007-05-29

Grammatica Italiaans Empty
PostSubject: Re: Grammatica Italiaans   Grammatica Italiaans Icon_minitimeSat Jun 09, 2007 4:59 pm

renzi sucks, ik da twee keer bekeken heb, en nog altijd den helft ni weet. Ligt da aan mij, of hebt gelle da ook voor?
Back to top Go down
Valentino

Valentino


Number of posts : 215
Age : 41
Localisation : Tussen de Marokkanen & Turken van Sint-Joost-Ten-Node
Registration date : 2007-05-25

Grammatica Italiaans Empty
PostSubject: Re: Grammatica Italiaans   Grammatica Italiaans Icon_minitimeSat Jun 09, 2007 5:45 pm

zelfs als je het tien keer bekijkt, dan nog zal je niet alles weten. da's veel te moeilijk (vind ik toch)
Back to top Go down
Marjan

Marjan


Number of posts : 98
Age : 36
Localisation : Leuven
Registration date : 2007-06-08

Grammatica Italiaans Empty
PostSubject: Re: Grammatica Italiaans   Grammatica Italiaans Icon_minitimeSat Jun 09, 2007 6:04 pm

Ik ga akkoord!

Ik heb het trouwens nog ni eens bekeken! Ik hoop da morgen eens te doen... Kben er wel fier op dak al mn Renzi-blaadjes al heb samengestoken, geweldig, nit? cheers

Ah, Emanuela, wilt gij uw Renzi-lijst dan ook eens doorsturen? Zo wanneer het verplicht congiunctivo is enzo, want die Dupré wilt da maar ni op Toledo zetten, grrr...
Back to top Go down
Valentino

Valentino


Number of posts : 215
Age : 41
Localisation : Tussen de Marokkanen & Turken van Sint-Joost-Ten-Node
Registration date : 2007-05-25

Grammatica Italiaans Empty
PostSubject: Re: Grammatica Italiaans   Grammatica Italiaans Icon_minitimeSat Jun 09, 2007 10:06 pm

ja ik ook nog niet.. maar herinner het me van vorig jaar dat ik daar aan begonnen was en het zo saai vond dat ik het maar meteen heb weggedaan (mss dat dat de reden is dat ik hier weer zit, but aaaanyywaaaay..). Denk dat die werkwoorden en theorie ook wel belangrijk zijn, zoniet belangrijker. Renzi is "maar" een klein deel, maar goed, als elk punt belangrijk is, is dat mooi meegenomen of course.
Back to top Go down
B




Number of posts : 164
Age : 36
Localisation : VUB campus Etterbeek (kotnr 150)
Registration date : 2007-05-28

Grammatica Italiaans Empty
PostSubject: Re: Grammatica Italiaans   Grammatica Italiaans Icon_minitimeSun Jun 10, 2007 12:05 am

hmm heb ik nog wel zin om te willen slagen en naar het 2e gaan??? I wonder
Back to top Go down
http://www.myspace.com/modestemodest
Arne




Number of posts : 160
Age : 40
Localisation : Leuven
Registration date : 2007-05-25

Grammatica Italiaans Empty
PostSubject: Re: Grammatica Italiaans   Grammatica Italiaans Icon_minitimeMon Jun 11, 2007 1:23 am

het was-ik-maar-vroeger-begonnen-en-had-ik-maar-minder-mijn-tijd-verkloot-gevoel overvalt me weer spontaan
Back to top Go down
Valentino

Valentino


Number of posts : 215
Age : 41
Localisation : Tussen de Marokkanen & Turken van Sint-Joost-Ten-Node
Registration date : 2007-05-25

Grammatica Italiaans Empty
PostSubject: Re: Grammatica Italiaans   Grammatica Italiaans Icon_minitimeMon Jun 11, 2007 2:42 am

bij mij is het meer een "was ik maar veel geconcentreerder"-gevoel
Back to top Go down
annie

annie


Number of posts : 221
Age : 39
Localisation : Aarschot!
Registration date : 2007-05-24

Grammatica Italiaans Empty
PostSubject: Re: Grammatica Italiaans   Grammatica Italiaans Icon_minitimeMon Jun 11, 2007 8:03 pm

en en en, hoe is iedereen zen ita geweest?? die loes zei dat veel makkelijker was dan ze had verwacht en dak iets gemist heb Shocked
Ma dries vondet blijkbaar toch nie zo makkelijk..
dus wa ist nu? Suspect
Back to top Go down
Valentino

Valentino


Number of posts : 215
Age : 41
Localisation : Tussen de Marokkanen & Turken van Sint-Joost-Ten-Node
Registration date : 2007-05-25

Grammatica Italiaans Empty
PostSubject: Re: Grammatica Italiaans   Grammatica Italiaans Icon_minitimeMon Jun 11, 2007 10:03 pm

de vragen op zich makkelijk, maar werkwoordsvervoegingen zijn altijd tricky dus je kan altijd alles fout hebben. Naaaah ja, we zien wel..duimen, bidden, hopen, enz.
Back to top Go down
Marjan

Marjan


Number of posts : 98
Age : 36
Localisation : Leuven
Registration date : 2007-06-08

Grammatica Italiaans Empty
PostSubject: Re: Grammatica Italiaans   Grammatica Italiaans Icon_minitimeTue Jun 12, 2007 9:35 am

Jah, ik vond da anders toch ook ni simpel, zenne! Allez, tis wel waar, twas minder moeilijk dan verwacht, maar ik had het ni zo denderend voorbereid en ge moest veel te veel dan goe was nadenken over die werkwoorden! En idd, dan weet ge nog ni ofda ze juist zijn of ni!

En trouwens, ik kon me daar gewoon ni concentreren, die stoeme deur die altijd lawaai maakte, en dan die Dupré en Danny die de zetelverdelingen aan t befluisteren waren (allez, ze dachten toch da ze stillekes aant fluisteren waren, maar oh my god, da zijn toch ook universitairen? Dan moeten die toch weten da als ge fluistert, de sisklanken er des te duidelijker en bijgevolg ook storender uitkomen?!!), da vond ik ni grappig! En dan begint die kerel nog over ruimteschepen mè oude mannetjes in te praten?! Da ging me toch even te ver, zenne!

Kvond da geen leuk exaam, ma hey, what the hell, kmocht -2 halen rendeer
Back to top Go down
Valentino

Valentino


Number of posts : 215
Age : 41
Localisation : Tussen de Marokkanen & Turken van Sint-Joost-Ten-Node
Registration date : 2007-05-25

Grammatica Italiaans Empty
PostSubject: Re: Grammatica Italiaans   Grammatica Italiaans Icon_minitimeTue Jun 12, 2007 2:43 pm

gelukzak
Back to top Go down
Sponsored content





Grammatica Italiaans Empty
PostSubject: Re: Grammatica Italiaans   Grammatica Italiaans Icon_minitime

Back to top Go down
 
Grammatica Italiaans
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Italiaans Vertaling
» Grammatica Engels
» Nederlands Grammatica

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Forum TT :: Vlekho! :: Examens 2e Bach!-
Jump to: